Dit document is opgesteld op:   25 mei 2020
Laatste bijwerking is van:             1 september 2020

Voor onze reizen en dagtochten houden wij ons strikt aan de voorschriften van het RVIM eventueel aangevuld met lokale richtlijnen die in andere landen gelden.

Algemene maatregelen:

  • Historizon zorgt ervoor dat tijdens de reis voldoende beschermingsmiddelen zoals desinfecterende zeep en mondkapjes beschikbaar zijn. Of u een mondkapje verplicht bent te dragen hangt af van geldende regels in het land.
  • We zorgen ervoor dat de anderhalve-meter-maatregel te handhaven is door:
    • Gebruik te maken van een 50-persoons touringcar waar voorlopig maximaal 15 deelnemers in mee kunnen.
    • Voor elke reis maken we gebruik van een audiosysteem met oortjes zodat u niet in een groep om een gids heen hoeft te staan. Bij dagtochten gaan we werken met een audiosysteem die werkt via uw mobiele telefoon. U ontvangt hierover apart informatie.
    • Op alle locaties die we bezoeken maken we vooraf de benodigde reserveringen
  • De maaltijden zullen zoveel als mogelijk in hotels plaatsvinden (ontbijt en diner) waarbij u dan zelf, of met uw directe reisgenoot, aan een tafeltje eet en in het restaurant de benodigde afstand kunt houden.
  • Voor de lunches maken we vaker gebruik van lunchpakketten.
  • Langere busreizen worden regelmatiger onderbroken voor sanitaire pauzes. Dit doen we bij restaurants met schone toiletvoorzieningen. Op deze manier hoeft ook de toilet in de bus niet gebruikt te worden.
  • Historizon organiseert alleen reizen naar landen waarvoor het reisadvies van Buitenlandse zaken geel of groen van toepassing is.

Voorafgaand aan de reis:

  • Enkele weken voor vertrek ontvangt u een uitgebreide reisbeschrijving. Deze kan afwijken van de oorspronkelijke reis als er beperkingen zijn in musea of op locaties waardoor een bezoek beperkter moet of niet meer mogelijk is.
  • Als u in de dagen voorafgaand aan de reis klachten ontwikkelt:
    • Verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn
    • Hoesten
    • Benauwdheid
    • Verhoging of koorts
    • Plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping)

Laat u zich dan testen bij de GGD. Hiervoor maakt u een afspraak via telefoon nummer 0800-1202. Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Kijk voor de meest actuele informatie op https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen

  • Als door een nieuwe opleving van het virus de reis niet door kan gaan, stellen we u zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte en zullen dan een voorstel doen om de reis te verplaatsen naar een later tijdstip.

Bij vertrek

  • Heeft u bij vertrek bovenstaande klachten dan kunt u niet mee.
  • Historizon zorgt voor voldoende beschermingsmiddelen als mondkapjes en desinfecterende gel. Uiteraard kunt u ook eigen middelen meenemen.

Op reis

  • Als u tijdens de reis één van de volgende klachten ontwikkelt:
    • Verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn
    • Hoesten
    • Benauwdheid
    • Verhoging of koorts
    • Plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping)

Dan blijft u in het hotel tot de klachten verdwijnen. In overleg met de reisbegeleider proberen we een test te regelen.

  • Als het een rondreis betreft en u door deze klachten niet verder mee kunt, gaan we u repatriëren. Hoe, dat hangt natuurlijk af van welke reis het betreft.
  • Mocht tijdens de reis het reisadvies worden aangepast naar oranje wordt de reis afgebroken en zorgen we dat u ze snel mogelijk weer terug in Nederland komt.