Dit document is opgesteld op:   25 mei 2020
Laatste bijwerking is van:           17 februari 2021

Voor onze reizen en dagtochten houden wij ons strikt aan de voorschriften van het RVIM eventueel aangevuld met lokale richtlijnen die in andere landen gelden. Om dagtochten en reizen te kunnen organiseren zijn wij afhankelijk van de beschikbaarheid van horeca, musea en hotels. En we zijn afhankelijk van de geldende regels. Daarom houden we ons altijd het recht voor programma’s te annuleren als de situatie daarom vraagt. In dat geval ontvangt u uw reissom terug.

Algemene maatregelen:

  • Historizon zorgt ervoor dat tijdens de reis voldoende beschermingsmiddelen zoals desinfecterende zeep en mondkapjes beschikbaar zijn.
  • We zorgen ervoor dat de anderhalve-meter-maatregel te handhaven is door:
    • Gebruik te maken van een 50-persoons touringcar waar voorlopig maximaal 15 deelnemers in mee kunnen.
    • Voor elke reis maken we gebruik van een audiosysteem met oortjes zodat u niet in een groep om een gids heen hoeft te staan. Bij dagtochten gaan we werken met een audiosysteem die werkt via uw mobiele telefoon. U ontvangt hierover apart informatie.
    • Op alle locaties die we bezoeken maken we vooraf de benodigde reserveringen
  • De maaltijden zullen plaatsvinden in locaties waar ruimte genoeg is om de anderhalvemeter te waarborgen. Waarbij u dan zelf, of met uw directe reisgenoot, aan een tafeltje eet.
  • Voor de lunches maken we vaker gebruik van lunchpakketten.
  • Langere busreizen worden regelmatiger onderbroken voor sanitaire pauzes. Dit doen we bij restaurants met schone toiletvoorzieningen. Op deze manier hoeft ook de toilet in de bus niet gebruikt te worden.
  • Historizon organiseert alleen reizen naar landen waarvoor het reisadvies van Buitenlandse zaken geel of groen van toepassing is.
  • Afhankelijk van de bestemming kan het zijn dat u kort voor vertrek een coronatest moet laten doen.

Voorafgaand aan de reis:

  • Enkele weken voor vertrek ontvangt u een uitgebreide reisbeschrijving. Deze kan afwijken van de oorspronkelijke reis als er beperkingen zijn in musea of op locaties waardoor een bezoek beperkter moet of niet meer mogelijk is.
  • Als u in de dagen voorafgaand aan de reis klachten ontwikkelt:
    • Verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn
    • Hoesten
    • Benauwdheid
    • Verhoging of koorts
    • Plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping)

Laat u zich dan testen bij de GGD. Hiervoor maakt u een afspraak via telefoon nummer 0800-1202. Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Kijk voor de meest actuele informatie op https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen

  • Als door een nieuwe opleving van het virus de reis niet door kan gaan, stellen we u zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte en zullen dan een voorstel doen om de reis te verplaatsen naar een later tijdstip.

Bij vertrek

  • Heeft u bij vertrek bovenstaande klachten dan kunt u niet mee.
  • Historizon zorgt voor voldoende beschermingsmiddelen als mondkapjes en desinfecterende gel. Uiteraard kunt u ook eigen middelen meenemen.

Op reis

  • Als u tijdens de reis één van de volgende klachten ontwikkelt:
    • Verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn
    • Hoesten
    • Benauwdheid
    • Verhoging of koorts
    • Plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping)

Dan blijft u in het hotel tot de klachten verdwijnen. In overleg met de reisbegeleider proberen we een test te regelen.

  • Als het een rondreis betreft en u door deze klachten niet verder mee kunt, gaan we u repatriëren. Hoe, dat hangt natuurlijk af van welke reis het betreft.
  • Mocht tijdens de reis het reisadvies worden aangepast naar oranje wordt de reis afgebroken en zorgen we dat u ze snel mogelijk weer terug in Nederland komt.